Prestasi Pencapaian Piagam Pelanggan dipaparkan setiap bulan bermula Januari hingga Disember 2021 Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS Bulan Januari 2021 |
BIL |
PIAGAM PELANGGAN |
JUMLAH KESELURUHAN |
MENEPATI |
TIDAK MENEPATI |
SEBAB TIDAK DAPAT MENEPATI STANDARD |
% KESELURUHAN |
||
BIL |
% |
BIL |
% |
CATATAN |
PIAGAM YANG MENCAPAI STANDARD |
|||
1. |
Keputusan permohonan serentak dalam tempoh 99 hari dari tarikh permohonan diterima |
8 |
8 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
2. |
Bil cukai taksiran dikeluarkan sebelum 1 januari (penggal pertama) dan 1 julai (penggal kedua) |
86,812 |
86,812 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
3. |
Maklumbalas terimaan aduan diberi dalam tempoh satu hari bekerja bagi aduan yang lengkap |
249 |
247 |
99% |
2 |
1% |
|
99% |
4. |
1. Pemantauan terhadap pihak konsensi jpsppa melaksanakan tugas seperti perjanjian dalam kontrak seperti berikut:
a) Kediaman – tiga kali seminggu
b) Komersial – setiap hari
2. Pemotongan rumput – sekali sebulan
3. Pembersihan longkang – sekali sebulan
4. Kutipan sampah pukal - sekali seminggu |
25
25
34
34
34 |
25
25
34
34
34 |
100%
100%
100%
100%
100% |
0 |
0% |
|
100%
100%
100%
100%
100% |
5. |
Kerja-kerja pembaikan kerosakan kecil infrastruktur dilaksanakan dalam tempoh satu bulan dari tarikh aduan diterima |
75 |
60 |
80% |
15 |
20% |
|
80% |
6. |
Keputusan permohonan lesen tidak berisiko - 1 hari bekerja |
9 |
9 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
7. |
Keputusan / kelulusan bagi permohonan tambahan bangunan melalui buku panduan / pelan setara serta-merta |
26 |
26 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
8. |
Pertukaran / pengemaskinian nama atau alamat pemilik dalam tempoh tiga hari bekerja
|
265 |
265 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
9. |
Keputusan permohonan pelan landskap dalam tempoh 14 hari bekerja
|
2 |
2 |
100% |
0 | 0% |
100% |
|
10. |
Pemastian semua server beroperasi 24 jam x 7 hari dengan sistem downtime tidak lebih daripada 5% atau 1 hari bekerja |
7 |
7 |
100% |
0 |
0% |
|
100% |
Peratus keseluruhan piagam yang mencapai standard |
99% |
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2020
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2019
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2018
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2017
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2016
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2015
* Klik sini bagi Pencapaian Piagam Pelanggan MDHS tahun 2014